بازاریابی اینترنتی را بهتر بشناسید

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۵ قدم برای ایجاد یک وب‌سایت مقتدر

۵ قدم برای ایجاد یک وب‌سایت مقتدر

طراحی سایت

همیشه ساخت یک وب‌سایت یک مسئله اولیه است ولی اینکه چطور آن را قدرتمند کنیم مسئله مهم بعدی می‌باشد. بسیاری فاکتورها وجود دارند که اگر درست اجرا شوند می‌توانند به تبدیل‌شدن سایت شما به یک سایت مقتدر کمک کنند. این ۵ فاکتور ، موارد پایه‌ای برای ساخت هر وب‌سایتی هستند اما دقت درروش استفاده از آن‌ها متفاوت است. اجازه دهید به این ۵ روش برای ساخت یک وب‌سایت قدرتمند نگاهی بیاندازیم :

قدم ۱ : ساخت وب‌سایت و برند سازی

اگر در حال حاضر هنوز اقدام به ساخت سایت نکرده‌اید و نمی‌دانید از چه ابزاری برای ساخت یک سایت مناسب استفاده کنید، WordPress می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. ورد پرس یکی از سیستم‌های راحت و انعطاف‌پذیر برای ایجاد یک سایت می‌باشد که ما نیز آن را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر با سیستم‌های مدیریت محتوای دیگر آشنا هستید ، ایرادی ندارد می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در حین ساخت سایت خود، به موارد زیر توجه کنید :


یک برند بسازید که به شما اطمینان دهد که مردم بدانند موضوع سایت شما چیست.

یک لوگوی حرفه‌ای بسازید که در ذهن‌ها نفوذ کند و در خاطرات باقی بماند.

از یک طرح رنگی مؤثر که برند و لوگوی شمارا به هم مرتبط می‌کند استفاده کنید.

برندسازی برای وب‌سایت یا تجارت شما بسیار مهم است. قبل از اینکه شروع به ساخت وب‌سایت خود کنید، شما باید یک ایده برای لوگو ، طرح رنگی و تصویر کلی برندتان ایجاد کنید.


این به شما اطمینان می‌دهد که وقتی سایت شما به یک سایت مقتدر درزمینهٔ کاری موردنظرتان تبدیل شد، مردم می‌توانند خیلی راحت برند شمارا تشخیص بدهند.


 


قدم ۲ : بر روی کلمات کلیدی تحقیق کنید.

از ابتدای کار کلمات کلیدی مختلف و مرتبط باکار خود را لیست کرده و بهترین‌هایشان را انتخاب کنید. آن‌ها ارزیابی کرده و در مورداستفاده هرکدام در سایت‌های رقیب تحقیق کنید. در این مورد هم باید به نکات مختلفی دقت کنید :


   برای شروع از کلمات کلیدی کمتری استفاده کنید و محتوای مطالب خود را در بانک‌های اطلاعاتی معمولی یا بزرگ قرار دهید. چیزی حدود ۳۰ مقاله

  با کلمات کلیدی کم‌اهمیت‌تر کار خود را شروع کنید.

 بعد از مدتی، وب‌سایت شما آماده استفاده از کلمات کلیدی بهتر است. در مراحل بعدی از کلمات کلیدی سطح بالاتر اما نه خیلی حرفه‌ای استفاده کنید.

 سپس سعی کنید آن ۳۰ مقاله را با کلمات کلیدی سطح بالاتر تلفیق کنید. این مقاله‌ها در نتایج جستجوها به‌مراتب اوضاع بهتری پیدا می‌کنند.

یکی از فاکتورهای مهم زمان است که باید به آن توجه خاصی شود. همه فکر می‌کنند باید در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ را دریافت کرد ولی این اشتباه می‌باشد. شما با این متدها ، سایت خود را برای موتورهای جستجو آشنا می‌کنید و تصویر اولیه آن را ترسیم می‌کنید.

 


قدم ۳ : ایجاد محتوا

کلمات کلیدی و محتوای مطالب، دو چیز جدانشدنی از یکدیگر هستند. اگر فقط به یکی از آن‌ها توجه کنید هیچ سودی عاید شما نخواهد شد. توجه کافی به هرکدام از آن‌ها راز موفقیت محتوای سایت شما خواهد بود. شما باید روی نوع خاصی از متدهای ایجاد مطالب تمرکز کنید. گوگل و دیگر موتورهای جستجو در حالت حرکت به سمت دنیای سمانتیک (معنایی) هستند و در این مسیر تغییرات زیادی داشته‌اند. با دقت به کلمات کلیدی و محتوای مطالب، می‌توانید از این تغییرات سربلند بیرون بیایید.


تعدادی راه برای مطمئن شدن از اینکه مطالب شما توسط موتورهای جستجو دیده می‌شوند وجود دارد. برخی از این راه‌ها عبارت‌اند از :


 برای انتشار مطالب خود مثل یک متخصص رفتار کنید. اگر واقعاً توانایی انتشار مطالب در کیفیت بالا رادارید که هیچ، اما اگر احساس خلاء می‌کنید، بهتر است با تحقیق بیشتر به آموزش‌های لازم برسید. تخصصی بودن مطالب، یکی از لازمه‌های قرارگیری در لیست مورد اعتماد موتورهای جستجو می‌باشد.

  کلمه کلیدی اصلی خود را فراموش نکنید و سعی کنید از آن درجاهای مختلف و در مطالب مرتبط با آن کلمه استفاده کنید.

 ایده اصلی ایجاد یک مطلب باکیفیت است. همان‌طور که همه می‌دانیم زیبایی مطالب و شیوایی آن‌یکی از نکات اصلی می‌باشد اما کیفیت زمانی نمایان می‌شود که از طریق مطلب شما یک نفر بتواند مشکل خود را حل کند ، چیزی یاد بگیرد و یا آن را آن‌قدر باارزش بداند که به اشتراک بگذارد.

 


قدم ۴ : شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی پتانسیل بسیار بالایی در بهبود رتبه سایت‌ها دارند. اگر شما هم از شبکه‌های اجتماعی استفاده‌های تجاری می‌کنید، بهتر است این کارها را انجام دهید:


 راهی جدید برای معرفی برند خود ایجاد کنید. Facebook, Twitter و Google+ در حال حاضر بهترین شبکه‌های اجتماعی در این زمینه هستند.

 روی گوگل پلاس تمرکز کنید و یک صفحه مخصوص وب‌سایت خود در آن بسازید. بعد از آخرین به‌روزرسانی‌های گوگل، صفحه تجاری شما در گوگل پلاس می‌تواند به‌طور چشم‌گیری در رتبه‌بندی وب‌سایت شما مؤثر باشد.

 از Google authorship markup برای ایجاد پروفایل نویسندگان وب‌سایت خود استفاده کنید.

 از Facebook برای به اشتراک‌گذاری محتوا و یا حتی ارائه محصولات برای فروش استفاده کنید.

 از Twitter جهت به‌روزرسانی follower های خود استفاده کنید و موارد خبری مربوط به برند خود را در آن پیگیری کنید.

 


قدم ۵ : ایجاد بک لینک

بک لینک‌ها هنوز همان‌قدر در پیشرفت یک سایت مهم هستند که ۵ سال پیش بودند. تنها چند فاکتور در رابطه با بک لینک ها تغییر کرده‌اند که برای بهبود موقعیت شما درزمینهٔ کاری‌تان می‌باشد. ارتباط داشتن یا مربوط بودن به صنعت‌کاری شما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ساخت بک لینک‌ها می‌باشد.

بک لینک‌ها مواردی هستند که بسیار سودآور خواهند بود اگر به‌صورت صحیح از آن‌ها استفاده شود. عدم رعایت اصول بک لینک‌ها احتمالاً نه‌تنها سودی نخواهد داشت بلکه به ضرر شما نیز تمام می‌شود.

برای مطالعه ی مقالات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید:

طراحی سایت

۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehran mansourifar

۱۰ قدم اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو

۱۰ قدم اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO این روزها برای هر سایتی لازم است. یعنی اگر سایتی می‌سازید که خواهان پیشرفت جدی آن هستید، چه بخواهید چه نخواهید باید قوانین سئو را یک‌به‌یک اجرا کنید. اما بسیاری از سایت‌ها هستند که بنا بر نوع طراحی‌ سایت شان یا مواردی مشابه، قادر به بهینه شدن در موتورهای جستجو نیستند، حتی اگر فرآیندهای سئو را به‌طور صحیح بر روی سایتشان انجام دهند. خیلی از افراد متوجه می‌شوند که حتی بعد از ماه‌ها یا سال‌ها بعد از ساخت سایتشان، همچنان به سئوی صحیح نیاز دارند و نتوانسته اند به آن دست پیدا کنند.

این وب‌سایت‌ها به یک متخصص و آنالیزور سئو که به‌اصطلاح SEO Audit خوانده می‌شود نیاز دارند. باید گفت SEO Audit وضعیت وب‌سایت شمارا آنالیز می‌کند ، شرایط آن را سنجش می‌کند و موارد موردنیاز آن را برای تصحیح در وضعیت رتبه‌بندی به موتورهای جستجو گزارش می‌دهد.


درواقع SEO Audit یک شخص متخصص می‌باشد که سایت شمارا به‌طور دقیق ارزیابی می‌کند و اولویت‌های اصلی را لیست کرده و برای بهبودسازی آن‌ها اقداماتی انجام می‌دهد.


از طرف دیگر، SEO Audit همچنین پیشنهادات و راهکارهایی برای مشتریان شما نیز ارائه می‌کند. اگر شما فرصت یا هزینه کافی برای به‌کارگیری یک SEO Audit را ندارید، پس حداقل باید قدم‌های اساسی و موردنیازی را انجام دهید.


در ادامه ۱۰ قدم اساسی که هر متخصص سئویی به آن‌ها توجه می‌کند را به شما بازگو می‌کنیم:


 


عناوین متا (Meta-titles)

عنوان صفحه یکی از بخش‌های بسیار مهم در سئو می‌باشد. عناوین باید شامل کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه‌ای که شما می‌خواهید بهینه‌سازی کنید باشند. همچنین باید به‌اندازه عناوین متا نیز دقت زیادی داشته باشید. بیشترین مقداری که موتورهای جستجو از عناوین صفحات شما نشان می‌دهند چیزی کمتر از ۵۵ کاراکتر می‌باشد.


 


توضیحات متا (Meta-descriptions)

در بخش توضیحات متا باید توضیحاتی از همان صفحه درج شود. ممکن است خیلی از صفحات دارای توضیحات متا نباشند. بهینه‌ترین مقدار توضیحات برای بخش Meta-descriptions چیزی حدود ۱۵۰ الی ۱۶۰ کاراکتر می‌باشد. اگر از این مقدار کمتر باشد، احتمالاً نمی‌توانید اطلاعات مفیدی را در توضیحات ارائه دهید. اگر هم این مقدار بیشتر باشد، تا ۱۶۰ کلمه نشان داده می‌شود و مابقی نمایش داده نخواهند شد.


مهم‌ترین نکته در توضیحات متا، دقت به کلمه کلیدی می‌باشد. شما باید حداقل یک‌بار از کلمه کلیدی خود در این ۱۶۰ کاراکتر استفاده کنید.


 


استفاده از Redirects 301 و URL های استاندارد (Canonical URLs)

ویژگی ریدایرکت ۳۰۱ یا Redirects 301 یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای وب‌سایت‌های موفق می‌باشد. این پلاگین باعث می‌شود تا مطالب تکراری (Duplicate Content) در سایت شما شناسایی‌شده و موارد اضافی حذف شوند. همچنین آدرس‌های استاندارد با کمک تگ rel=”canonical” ترافیک آدرس‌های مختلف را به آدرس موردنظر شما انتقال می‌دهند (ریدایرکت می‌کنند).


 


آدرس‌های واضح (Clean URLs)

شما باید از ساختار آدرس لینک‌هایتان مطمئن باشید. آدرس‌ها (URL ها) می‌بایست همراه کلمات کلیدی باشند که برای سئو بسیار حائز اهمیت است.


 


کلمات کلیدی متا (Meta-keywords)

شما باید از کلمات کلیدی متا نیز اطمینان حاصل کنید. کلمات کلیدی متا اگر هم‌راستا با دستورات سئو نباشند، بهتر است نباشند! پس صفحات مختلف را چک کنید و کلمات کلیدی متا در آن‌هایی که بی‌ربط به سئو هستند را حذف کنید.


 


نویسنده گوگل (Google Author)

بعد از آخرین به‌روزرسانی‌های گوگل و اضافه شدن Google Authorship ، این قابلیت در حال به دست آوردن اهمیت زیادی در فرآیندهای سئو می‌شود. برای کسب رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو شما می‌بایست مقالات وب‌سایت خودتان را در صفحه پروفایل گوگل پلاس خود منتشر کنید یا به‌اصطلاح آن‌ها را به هم متصل کنید. برای این کار باید از Authorship Markup و تگ rel=author استفاده کنید.


 


نقشه‌های سایت XML و HTML

یک نقشه سایت HTML به کاربران این امکان را می‌دهد تا خیلی راحت‌تر یک وب‌سایت را بازدید کنند. سایت شما باید حتماً دارای یک نقشه سایت HTML یا XML باشد و باید در Google Webmaster Tools هم ثبت‌شده باشد.


 


تغییر مسیرهای موقتی (Temporary Redirects)

شما نباید اجازه دهید که نوع ۳۰۲ redirects در سایتتان وجود داشته باشد. باید دقت کنید که آن‌ها در هیچ جای سایتتان به‌جای ۳۰۱ redirects قرار نگرفته باشند.


 


گزینه بدون ایندکس (Noindex option)

اگر شما از مقاله‌ها و اطلاعات موجود در سایت‌های دیگر استفاده کرده‌اید، پس باید مطمئن شوید که گزینه noindex در صفحه سو رس کد شما وجود نداشته باشد. در این صورت گوگل این صفحات را ایندکس نخواهد کرد و درنتیجه، آن‌ها رتبه‌بندی نمی‌شوند. این یعنی شما به رقبایتان کمک نمی‌کنید!


 


صفحات ارور ۴۰۴

بهتر است که یک صفحه سفارشی و طراحی‌شده برای صفحه ارور ۴۰۴ بسازید. ارور ۴۰۴ یا ارور Not Found یک پیغام خطا در کدهای استاندارد HTTP می‌باشد. این کد نشان می‌دهد که کلاینت‌ها توانستند با اطلاعاتی که سرور در اختیارشان قرار می‌دهد ارتباط برقرار کنند، اما سرور نتوانسته است چیزی که آن‌ها به دنبالش هستند (درخواست داده‌اند) را پیدا کند.


تمام سرویس‌های میزبانی سایت‌ها یک صفحه ۴۰۴ Not Found عادی زمانی که کاربر تلاش می‌کند تا وارد یک لینک به‌اصطلاح شکسته یا ناقص می‌شود ایجاد می‌کنند. با این تفاسیر، ارور ۴۰۴ یکی از بیشترین ارورهایی است که کاربران با آن روبه‌رو می‌شوند. این فکر خوبی خواهد بود که یک صفحه ارور ۴۰۴ شخصی طراحی شود و در آن به‌طور خلاصه از نقشه سایت و قابلیت جستجو استفاده شود تا کاربران با دیدن آن صفحه، اقدام به جستجوی دوباره در سریع‌ترین حالت ممکن کنند.

۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehran mansourifar